2010/12/19

Slash Aşuresi.




Bugünkü postum kaç gündür kase kase hayvan modunda yediğim Aşure.
Bilirsiniz aşureye ne bulunursa koyulur. Bazıları nohut fasulye ile tatlı mı olur dese de, bence gayetten oluyor. Aklıma müzik olarak ise bu seneki Slash albümü geliyor. Oda bence bu mantıkla yola çıktı ve gayetten oldu!
Ne dinledim bu albümü yahu. Neredeyse tüm sevdiğim insanlar içindeydi.
Mesela Fergie'nin muhteşem ötesi rock söylediğini dinledik. Ben zaten bu kızı Black Eyed Peas'da pek severdim (herkesin muhabık olduğu fikirden ben biliyordum yaee diye nemalanma) sonra kendi kendide deli manyak şekilsiz işlere girdi, tipi desen o cicoz kız gitti katana geldi. Gözümden artık gittikçe düşerken Slash tuttu yakaladı. Oh ya özlemişim dedim.

"Beatiful Dangerous" albümün bence en taş şarkısı. Bu arada ben klibini de yeni izledim.





Ve Ozzy'nin şarkısı ile devam ediyoruz. "Crucify The Dead" Bu şarkı da gayetten hoş olmuş ki, Axl kulakların çınlasın anam! diyoruz. Ayriyeten fotoları görüp bana küfrettiğinizin farkındayım. Aşureyi annem yaptı şimdi yalanım yok. Benim ufak tefek yardımlarım oldu sadece. Ve bu plak supla olayını hemen benimsedim.



Peki Lemmy için söylenecek ne var?
"Doctor Alibi" şarkımızın ismisi. Bir de dile takılıyor, dinleyince söyleyesin geliyor ardı ardına. Adamı pek seviyorum yahu, o leş manyak sesinin hastasıyız!




Kid Rock'ın arzı endam ettiği "I Hold On" şarkısı "Just Feel Better"a benziyor, ama ben onu da peki bir pek severek dinleyip yıllarca sömürdüğüm için bana hava hoş ne güzel şarkı dedim.





Bu şarkı yani Andrew Shockdale "By The Sword" yine harika iyi güzel rererörö şarkılardan, hayır hayır efsane oğlum bu şarkı. Ama öyle böyle değil, özlediğimiz tat diyelim. Klibi ise ayrı bir olay, sevdiklerim arasına attım o klibi.



Ian Astbury "Ghost" ise aslında sanırım albümün açılış şarkısı. Tabi ben kardım karıştırdım. The Cult'un vokali kendisi, bu şarkıda aslında albüme başladığımız zaman nasıl bir şey olduğuna dair ilk sinyalleri veriyor. Hazır Ol daha neler var neler der gibi.

Ve beni en çok şaşırtan şarkı Adam Lavine'in yani sevmediğimin gittiği Maroon5 grubunun tiz sesli gıcık vokali'nin "Gotten" yorumu.. Ama bu şarkı olmuş be abicim. Şaşırdım dinlediğimde. Öncekilere oranla evet biraz mayışık mıy mıy geliyor ama çok iç acıtıcı şarkı. Loop'a almayın sakın, tavsiye etmiyorum.



Tabii adamım Chris'im Cornell'im. Kalbimi de yapıştırırım öyle yanına (lastefemde de bir dene var ondan) "Promise" en loop şarkım. Riff'leri neyim çok iyi ve adamımız gayetten söylüyor. Ne zaman dinlesem ardından bir Audioslave yapalım mı hacı? derken buluyorum kendimi. Slash ve Chris ikiniz acayip über oluyorsunuz.



Veeeeee son şarkımız yine en bi çok sevdiğim kişilerden Iggy Pop'dan geliyore. Albümün son şarkısı, başa sadık kalamadık bari sona sadık olalım dedim. Yok ondan değil, kapanışı Iggy Pop'a verelim dedim ki, Slash da öyle düşünmüş (ay ne ortak noktamız var)

Şarkı "We're All Gonna Die" yani hepimiz ölücez. Yine aynı şeyi söyleyeceğim ama bu şarkı da çok iyi.

Daha var unuttuklarım ama bu post'ta anca bu kadar. Yani benim sevdiğim ve dinlediğim bunlar.

Anlayacağınız Slash güzel aşure yapıyor. Yaptı bize dağıttı birer kase sebeblendik.



Afiyet olsun, iyi dinlemeler...




5 yorum:

Taro dedi ki...

Oha fotoğraflar! Plak ve kaseler, çok iyi!

semarush dedi ki...

plaklardan servis fikri cok basarili =)

Sycorox dedi ki...

Plaklar bir işe yarasın artık dedim. Öyle durmasınlar.
Aslında fikri annem verdi, Yemekteyizdeki bir adam yapmış geçen hafta supla niyetine. Güzel fikirmiş evet :)

hnr dedi ki...

ben dürüst olayım, görselliği filan hoş bulup beğensemde, aşureyi geçiyorum. ki sevmem pek içinde her şeyden olan şeyleri. spesifik tercihler olmalı bana göre. seçimler bilakis tercih edilmeli. her neyse ne diyorum ben.
benim tav olduğum şey; diğer karışım. albüm. çok çılgın olmuş yahu! kesinlikle artık daha fazla solo proje bekleyen kitle oluşacak slash'dan. albümü öven nitelikte cümlelere hiç gerek yok. açılın, ben albümü dinlemeye dönüyorum.

-bu blogspot olayını da pek bilmem ama kimlik kısmını bir kurcaliyim bakiyim de faili meçhul bir yorumla başbaşa kalmayınız sycorox:)

Sycorox dedi ki...

eheh aynen bekliyoruz projeler Slash'dan. Çok süper albüm ya, çılgının çılgını :)
Aşure ile ilgili konuları pas geçiyorum :)