2010/12/18

Pasta Alla Norma ve Casta Diva


Muzicons.com



Geçen televizyonda Ayhan Sicimoğlunun programına denk geldim, İtalya'da Pasta Alla Norma yaptı. Çok çok güzel programdı (özellikle kabanına bayıldığımı söylemeden edemeyeceğim)
Ama öyle bir yaptı ki, açıkçası ben onun gibi anlatabilir miyim şüphedeyim. Tabi arka planı yine Sicilyalı Norma operasının en önemli aryası Casta Diva ve Maria Callas'ın hayatından kesitler sunarak.
Bende dedim bir deneyim bu makarnayı. Açıkçası makarna ile patlıcanı hiç bağdaştıramadığımdan pek umutlu olarak yapmadım. Ama yanılmışım muhteşem bir şey oldu ve yediğim en iyi makarnalardandı (havam batsın!:), italyanlar bu işi biliyor abicim!
Bizim evde makarna sevenler ve sevmeyip burun kıvıranlar diye iki grup var. Ben sevenlerin içindeyim tabi ki, her gün olsa yerim ama malum diyet olayı. Babam ise hiç sevmez, makarna olduğu vakit amaan yemek yapmamışsınız diye burun kıvırır. Pasta Alla Norma'dan 2 koca tabak yedi. Çok güzel olmuş diye diye. O bile beğendiyse referans veririm size :)

Pasta Alla Norma bir Sicilya yemeği. Patlıcan'ın neredeyse arya söylermiş gibi baskın olduğu bir tadı var.


Şimdi malzemeler üstteki gibi. Makarna Rigatoni yani uzuuun düdük makarna.



Patlıcanları küçük küçük şakşuka doğrar gibi doğruyoruz ve kızartıyoruz. Aynı zamanda domateslerin kabuklarını soyarak küçük küçük doğruyoruz yine (tabi tercihen sos şeklinde de yapabilirsiniz ben öyle yaptım) ve soğanı yağda kavurup bu kızaranları ve doğrananları ekliyoruz ve biraz daha kavurduktan sonra sütü ya da kremayı ekliyoruz ki bu harca inanılmaz güzel bir tat veriyor tamamen değiştiriyor. Geçen bir yemek dergisinde aynı tarifi gördüm patlıcanlar koca koca doğranmış süt yok falan dedim bence olmamıştır. Çünkü olayı o süt tadı.

Tuzu karabiberi de ekleyip, pişmeye yakın fesleğenleri ekliyoruz, bende yazın kuruttuğum yaprak fesleğen vardı ama bulabilirseniz taze fesleğende pek tabi olur.

*Bir not ekleyeyim, fesleğen koyacağınız yemeklere pişmeye yakın eklerseniz çok güzel bir tat verir, ama daha önceden eklediğiniz takdirde, o yemeğin tadını bozup acımsı bir tat veriyor.


Ve yemek pişip, Rigatoni ile buluştuğunda bir şey kalıyor geriye.
Peynir.
Kimi Parmesan peyniri, lor peyniri koyuyor ama ben lor peynirinden hiç haz etmediğim için beyaz peynirim gel buraya annem sen dedim.
Pasta Alla Norma peynirsiz hiç olmaz. Patlıcanla peynir ne alaka demeyin, birliktelikleri sütle olduğu gibi güzel bir tat çıkarıyor.




Ve gel gelelim "Müzikler" Bölümümüze.
Dinlediğiniz arya Maria Callas'ın en nadide söylediği aryalardan (hepsini iyi söylüyor da neyse)
Aslında ben buraya Leyla Gencer'in Casta Diva'sını eklemeyi çok istedim ama bulamadım kaydını.

Casta Diva, Sicilyalı Vincenso Bellini'nin iki perdelik bestelediği Norma opresının aryası.
Norma operesı son derece hüzünlü trajik bir hikaye. Merak ediyorsan wiki'ye bir tık! Sicilya yemeğine evet sicilyalı bir eser gider. Patlıcan kadını simgeliyor ve süt operada ön plana çıkan bekareti (bence)
Yanına artık tutkulu aşkla iyice özdeşleşen kırmızı şarap gider.
Bu arada gözüne baktığım beyaz gülümü de görüyorsunuz. Şimdi o tomurcuklar açtı, kuzucuklar ya :)


Yok yok ben yine Leyla Gencer Yorumunu eklemeden edemeyeceğim.



Afiyet olsun, iyi dinlemeler ve mümkünse Norma'yı iyi izlemeler.


3 yorum:

Taro dedi ki...

Syco'cum bu blog harika gidiyor yalnız öyle böyle değil.

Sycorox dedi ki...

Çok teşekkür ederim canım, bu bloğu öyle bir heyecanla blogluyorum ki anlatamam. Post'u yayınla tuşuna basınca resmen kalbim atıyor. Sonunda bana uygun bir müzik bloğu olayına girdim.
Daha dur Aşure post'unda Slash var eheheh :)

Taro dedi ki...

:D Resmen konsept.