2017/01/23

Diyet Truffle





Merhabalar ben yine döndüm. Malum bir senedir diyetteyim. Diyette yediklerimi buraya yazarım demiştim ama yalan oldu. Bundan sonra yazacağım. Bu tarifler için diyette olmanız gerekmiyor, formda olmak ve kalorisi az olan şeyler yemek istiyorsanız buraya gelin. 
Ben bir senedir dukan diyetindeyim. 17 kilo verdim. Halen devam ediyorum. 
Bu diyete başlarken sağlığın bozulacak diye her kafadan bir ses çıkmıştı. Ama sağlığım cok güçlü olduğu gibi olan hastalıklarım düzeldi.  
Bu diyetin en güzel tarafı sevdiğiniz şeyleri yiyorsunuz. Şimdiye kadar hiç yemekte zorlanip diyet diye yediğim bir şey olmadı. 
Hatta ben şimdi diyette miyim dediğim günler oldu. 
Bundan sonra diyette yediğim şeyleri buraya ekleyeceğim.

*Yalnız tariflerim yulaf kepeği olan, tatlilarda tatlandiricinin olduğu tarifler. 
Özellikle tatlandırıcınin yerine bir şey koyamiyoruz biz. Ama karşıysaniz siz şeker ya da tatlandirabilecek başka bir malzeme de koyabilirsiniz.  

Bu ara truffle olayına taktim. Yerken de nasıl yani bu diyet mi diyorum sürekli. 
Bunu yaparken iki temel tarif verip onları birlestirecegim. 

Ilk olarak bizim her zaman yediğimiz kekin tarifini vereyim. Çünkü onun kalanlarıni robottan geçirdim. 

Bu kekin tuzlusu ekmek oluyor. 

Tarifi;
5 kaşık yulaf kepeği 
5 kaşık yulaf kepeği karışımı 
3 kaşık yağı alınmış süt tozu
2 yumurta
1 paket kabartma tozu 
7 kaşık tatlandırıcı 
Boza kıvamına gelinceye kadar süt ekliyorsunuz. 
Sonra da kek kalıbına koyup düşük ısıda sürekli takip ederek 25 dakika pişirin. 

Aşağıdaki kek oluyor. 


Sonra klasik bir tarif daha vereceğim. 
Dukancilarin en sevdiği tatli krizlerinin dostu Dukanella yapiyoruz. 

7 kaşık yağı alınmış süt tozu 
3,5 kaşık tatlandırıcı 
Yarım su bardağı yağsız süt 
1 paket yağı alınmış kakao

Tüm bu malzemeyi karıştırıyorsunuz. Bir gün dolapta bekletiyorsunuz. Sonra ekmeklerinizin, kreplerin üstüne sürüyorsunuz. Ya da sos olarak da kullanabilirsiniz. 

Biz tarifin üçüncü kısmına geçelim. 
Biz kekin bir kısmını yaptik. Keki robottan geçiriyoruz, sonra yaptığınız  Dukanella'nin yarısını ekliyorsunuz. Ve elinizle küçük toplar yapıp, yağı alınmış kakao'ya buluyoruz. Veee mükemmel son. 
Bunun bir tanesi tatlı krizine birebir. Biz dukancilar olarak bu baya tolore yani sınırlı izin olduğu için, çok abartmamak gerek. Zaten dediğim gibi bir tanesi bile yetiyor. 


Müzikler bölümünde Alman keman sanatçısı ve bizim ölüp bayıldığımız David Garret'tan Air var. 
David'ı birçok kişi şov yapıyor gibi görebilir ama ben bu tarz sanatçıları çok seviyorum. 2 Çellos, Lindsey Stirling'de tarz işler yapıyorlar. 
Genelde ünlü gruplarım, şarkıcıların şarkılarını yeniden yorumluyorlar enstrumanları ile. 

Air tabii Johann Sebastian Bach'ın eseri. 

Bundan sonra elimden geldiğince tarif ekleyeceğim zira çok var. Diyet yapanlar için ideal.    


Afiyet olsun...
İyi dinlemeler...

Hiç yorum yok: