2014/04/07

Lembas Peksimeti


Merhaba sonunda uzun zamandır yapmayı istediğim tarifi yaptım. 
Elflerin yol ekmeği Lembas peksimeti yaptım. Legolas'ın burada şaşırması her zaman bunun yapılmadığından dolayı. Kraliçeye özgü bir yiyecek. Tarif Doriath kraliçesi Melian tarafından bilinmekteymiş -ah Melian bana doğru dürüst öğretsene şunu!- sonra ondan Galadriel'e geçmiş. Çok hayati zamanların dışında elf olmayanlarla paylaşılmaz. Orklar ve Gollum ise sevmezler. Gerçi Hobbitlerin de çok severek yedikleri söylenemezdi eheh 

Bir tanesi çok doyurucu olup, uzun bir zaman acıkmamayı sağlıyormuş. Tabii yine Hobbitlerde işlemedi bu durum aşağıda görüldüğü gibi :) 


Tarife gelirsek şayet nette o kadar çok tarif geziyor ki anlamadım hangisi. En çok yapılanı seçtim bende 

6 kaşık tereyağı
2 bardak un
1 kaşık kahverengi şeker yada bal 
1 yumurta
3 kaşık krema 
Mallorn ağacı yaprağı

Bir kabın içine un ve tereyağını koyun ve sonra diğer malzemeyi ekleyin ve yoğurun. Sonra açıp kareler halinde kesip, çarpı atın üstüne. 
Orta ateşte 15 dakika pişirin. 


Mallorn ağacı yaprağına en yakın ayva yaprağı diyorlar. Ben yaprakla falan uğraşmak istemediğimden, bir de bunlar elinde kalsın istediğimden kumaştan yaptım. Sonra peçete olarak kullanırım muhtemelen :) 


Tat olarak üstüne şerbet dökülmemiş şekerpare aslında. Çok sevdin mi derseniz bayıldım sayılmaz. Yani bizim dünyamızdaki yol ekmeği buna bin basar sori Galadriel. 
Bizim yol ekmeği ketedir. Onu da sonra yapalım bari. 
Ve ayrıca Ortadünyanın baya bir tarifine ulaştım yavaş yavaş onlar da gelecek buraya. 

Playlistimde de Lothlórien ezgileri olsun istedim. Lembas yapıp oraları hissetmeye çalıştık bir nevi. Hatta tüm haftasonunu LOTR izleyerek geçirdik. 



Afiyet olsun efenim... İyi dinlemeler...


6 yorum:

Unknown dedi ki...

Where did you get the leaves? And what are they made of?

This looks so gorgeous :D

Sycorox dedi ki...

Kama Sofie Gaiadottir; Thank you ^^

I made it with acrylic paint on green chamois leather fabric.

Bak Bu Harika dedi ki...

değişik bir tarifmiş. Denemnek lazım

Ponti dedi ki...

Of of nereden başlayacağımı bilemiyorum.
Öncelikle valkim bir ara bir yorumunda senin yaptığın işleri nasıl özveriyle yaptığından bahsetmişti ve ona çok hak vermiştim. Şu kumaş peçeteleri görünce tekrar hak verdim.

Nasıl güzel sarılmışlar peksimetlere nasıl bir incelik ve sevimliliktir bu çıldıracağım. Ben sonunda sana fan club kuracağım sanırım :D

Tarif çok kolay hemen bu hafta sonu deneyeceğim. Ben de keçeden yaparım yaprak belki ^_^

Bütün hafta sonunu lotr izleyerek geçirmek ise benim gibi bir fanı için rüya gibi. 3 yıl oldu yapmayalı :/

Finalde ise keteye bağladın ya bir güldüm sorma :D
Harikasın harika, her şeyinle ♥

Sycorox dedi ki...

Pontiiii; Gözlerim doldu çok teşekkür ederim güzel sözlerin için <3
Kafama bişeyi taktığım zaman manyak gibi uğraşıyorum, aynı olacak diye kendimi paralıyorum asfgdg

Keçeden de çok hoş olur yap bence de bakalım nasıl oluyormuş. Ben bu yaprakları baya kullanıyorum tek kullanımlık olmadı şükür :)

Keteye de sararım artık ehehe

Unknown dedi ki...

Çok iyi olmuş, sipariş verebiliyor muyuz :)