2014/03/23

Yulaflı Kurabiye ve Mykonos




Bugün size çok güzel bir yulaflı kurabiye tarifi vereceğim.Özellikle benim gibi diyetteyseniz yeşilçayın yanına harika bir atıştırmalık gidiyor. 
Baktım bir tane kurabiye 57 kaloriye denk geliyormuş. Zaten günde en fazla 1 tane yiyebiliyorsunuz, hatta yarımı bile kesiyor tatlı isteğinizi. Tadı ise gayet güzel, hatta beklediğimin üstünde çıktı. 
Resmen acıbadem kurabiyesi gibi. 
Bu tarifi sevgili blogger arkadaşım junkheadinpurpleland'in instagramından aldım. İlk o yapmıştı, muzlu ve nutella ile olanını. 
Ben ise orijinal tarife bağlı kaldım. 

Tarifi
Çeyrek bardak esmer şeker
1 yumurta
1 bardak yulaf
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
2 yemek kaşığı fıstık ezmesi (3/4 bardak) 
damla çikolata, badem, fındık, muz, yaban mersini artık isteğe bağlı olarak ne isterseniz koyabilirsiniz. 

Yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye karışımı az az döküyorsunuz, ben dondurma kaşığıyla hallettim olayı. 
Onlar pişerken yayılıyorlar. 
Orta ısıda 20 dakikaya yakın (yani üstleri kızarıncaya yakın) pişiriyorsunuz. 
Ve voila!

Piştikten sonra üstünü kapatırsanız o acıbadem havasını korurlar sanırım çünkü bir süre sonra hafif sertleşiyorlar kapatmazsanız. 
Bugün yaptığımda onu deneyeceğim. 


Kurabiyenin en iyi tarafı dediğim gibi çabuk doyurması. Yulaf olduğu için şişkinliğinizi de alıyor. Uzun bir süre de gidiyor bir ölçü. Deli gibi yemezseniz 1 hafta dayanıyor. 

Şarkımız Özgenin de sevdiği bir şarkı biliyorum. Benim çok sevdiğim Seattle'lı Fleet Foxes grubunun en bilinen şarkısı Sun Giant albümünden çıkan "Mykonos". Çok güzel bir videosu vardır. Ezbere bildiğim ender şarkılardandır ayrıca. Dinlemekten bıkmayacağım, bir ortamda çıktığında kocaman gülümsediğim ve eşlik etmeye başlayıp paralel evrenime gidip oduncu gömleğimle sahilde takıldığım doğrudur. 

Bu şarkının şu coverı da çok güzel. Onu da dinlemenizi tavsiye ederim. 



Afiyet olsun efenim... İyi dinlemeler...

6 yorum:

Junkhead dedi ki...

Ohh afiyet olsun tekrar canımcıım :-* Tekrar yapasım geldi benim de ama bu sefer fıstık ezmesi alıp yapacağım :) Esmer şeker de almıştık,ondan da kullanırım. 57 kalori miymiş aa nerden öğrendin,süper şuan çok sevindim :D Yani 2 tane de yesem atıştırmalık yerine gayet geçiyor o zaman. Mykonoooos !! <3

Sycorox dedi ki...

100 gr'ı baya bir kalori ama tek kurabiye bu kadarmış.

çok sevindirik olsam da yine de temkinli yiyeceğim :))

ve Mykonos candır <3

Adsız dedi ki...

burayı sakın kapatma^^

Sycorox dedi ki...

Paulo; Thank you ^^

Adsız; kapatmak gibi bir niyetşm yok merak etmeyin :))

Bak Bu Harika dedi ki...

not aldım bu tarifi. Deneyeceğim yanlız ezme yerine bal koysam olur mu?

Sycorox dedi ki...

Bak Bu Harika; Ne güzel nickiniz varmış :)
Tabii koyabilirsiniz, damak tadına göre ne isterseniz onu ekleyin :)
Fıstık ezmesinin kıvamı yoğun olduğundan daha kolay şekil verilebiliyor ama tariflerin bazılarında bal ile yapanlar da var. Ben onu denemedim açıkçası.

Afiyet olsun ^^