2013/11/20

Marmelatlı Kurabiye ve Ólöf Arnalds


Merhabalar. Sonbaharda sıcacık çayı alınca elimize yanında güzel bir kurabiye ararız istemsizce. Halloween'da yaptığım kurabiyenin orijinalini yapalım dedik. Annem marmelatlı kuru pasta istiyordu, buda zaten onun gibi.

 Tarifini buraya da ekleyeyim.

 1 paket oda sıcaklığında margarin
 1 su bardağı şeker 
3 yumurta 
1 paket vanilya
 1 paket kabartma tozu 
Alabildiği kadar un

Malzemenin hepsini karıştırıp yumuşak bir hamur yapın. Bıçak sırtı kalınlığında ince bir hamur açıp bardakla kesip, fırında orta ateşte pişirin. 
Çıktığında çok kızarmış olmasına gerek yok. 

Kreması için;
Aslında içine istediğiniz kremayı yapabilirsiniz. İster marmelat ve nişastayı karıştırıp bizin yaptığımız tarzda yapın. İster 2 bardak süte, 8 kaşık şeker ve 50 gr margarin ile krema yapın. 
İsterseniz ise kakao kreması karıştırıp yapın. Her kremayı olur. 

Biz bu sefer İtalyan erikli marmelat ile yaptık. 
Kurabiyeler fırından çıkınca arasına ve yanlarına marmelat sürüp yanlarını hindistan cevizine buluyoruz. Böylelikle ortaya nefis bir şey çıkıyor. 



Bu kurabiyenin en büyük özelliği de çok uzun zaman dayanması. Eğer marmelatlı yapıyorsanız, günlerce bozulmadan kalıyor, çay saatlerinize eşlik ediyor. 

Bugün çay saatimize onunla beraber muhteşem sesli İzlandalı şarkıcı Ólöf Arnalds eşlik ediyor.
Kendisi Ólafur Arnalds'ın kuzeniymiş. Onu ne kadar sevmiyorsam Ólöf'u da o kadar çok sevdim.
Dün çok sevdiğim, beraber blog paylaştığım Sevil tam senlik birini buldum, dinlemelisin dedi.
Saatlerce dinledim, bayıldım gerçekten.
Sesine aşık oldum. Özellikle şarkıları ukulele ile çalarken, sanki arp çalıyormuşçasına bir hava yaratmasına hayran kaldım.
Hele kardeşi Klara ile çok hoş "Mr. Tambourine Man" coverı çok hoş ve sevimli.

Teşekkürler Sevil, zaten bütün iyi ve nadide insanları senin sayende keşfediyorum.
Favori şarkımız A Little Grim. Klibi tam kurabiyelerimle uyumlu İtalyan eriği tadında :)

Bu kurabiyeleri yapıp Ólöf'ü dinleyin. Yanında yeşil çayınız, mümkünse yağmur eşlik etsin. 


Afiyet Olsun efenim... İyi Dinlemeler...


1 yorum:

Taro dedi ki...

Oy oy :)) Beğendiğine çok mutlu oldum ya, çok severmişsin gibi gelmişti, doğru tahminde bulunmuşum :D

Becerikli blogdaşım benim ya.