2011/01/28

Over the Rainbow/ Marshmellow'lu Pasta


Somewhere over the rainbow way up high
And the dreams that you dream of once in a lullaby
Somewhere over the rainbow bluebirds fly
And the dreams that you dream of, dreams really do come true





Annemin doğum günüydü kaç zaman önce. 26 Aralıktı tamam ama koymak kısmet olmadı fotoğrafları. O gün babam dedi kızım bir pasta al hiç uğraşma ama ne bileyim çevremdeki insanların doğum günü olduğu zaman pastahaneden pasta almaktan hiç hoşlanmıyorum. Ortaya düdük gibi bir pasta çıkarıyoruz ve kimse doymuyor. Bizde genelde pasta yapılır. Sadece ev ahalisi de değil, arkadaşlarıma eşime dostuma pasta yapmaya bayılan acayip bir bünyeyim ben. Hele doğum günlerinde özellikle o kişinin kendisini çok özel hissetmesi için yapmak en güzeli.
Neyse pastalara baktım gayetten sıkıcı geldi. Dedim kendim yapacağım kimse bunu elimden alamaz! :)
Annem marshmellow'u çok aşırı sever. Hatta onun yüzünden halen şeker hamuru yapamıyorum, ne zaman alsam bir arkamı dönüyorum bitmiş! Bu konuda bildiğiniz çocuklaşıyor :)
Dedim marshmellow'u kullanayım ben.
Bu pastanın keki çok güzel, yapımı kolay ve artıyor da, eğer küçük bir pasta isterseniz, ortadan kesin bir tarafını kullanın diğer tarafını da buzluğa atın, sonra ikinci bir pasta çıkar. Yada kalanları şantiye bulayın toplar yapın iyi oluyor.


Normal kek hamuru yapıyorsunuz yumurta şekeri çırpıp, sonrasında diğer malzemeleri ekleyerekten. Sonrasında eğer benim yaptığım gibi kakaolu kek istiyorsanız kakao ekliyorsunuz (ben yukarıya yazmayı unutmuşum)
Cream'Ole'nin kıvamını yoğunluğunu çok seviyorum. Muzlusu tam muz tadı veriyor, fındıklı ve kakaolusu ise acayip güzel bir lezzet. Pastalara çok yakıştırıyorum ben. O yüzden bu pastada her ikisini de kullandım.


Keki böyle ortadan ikiye ayırıyoruz, ve ayırdığımız parçaları da ortadan bölüyoruz.


Ve hangi kıvam istiyorsanız sıcak çikolata, süt, muzlu süt, nescafe içlerinden birini seçip ıslatayorsunuz. Ben çikolatalı capuccino ile ıslattım.
Kek biraz kıtır olduğu için yapıyoruz bu işlemi, böylelikle hem aroması oluyor hemde gayet güzel bir kıvama geliyor. Bunda ise şuna dikkat, çok ıslatırsanız hamur olur, çok aşırı olmadan neredeyse yalandan ıslatın.

Veee en sevdiğim olay kremayı sürüp, meyveleri dizmek. Ben kakaolu pasta ile muzu çok severim, annem kakao'lu pasta delisidir. Direkt der bana sakın beyaz meyveli pasta neyim almayın, yapmayın diye. Bunu göz önünde bulundurduk.

Ve pastanın üstünü fındık aromalı kakaolu cream'ole ile kaplandı.

Artan pudingleri de akşam için sabırsız olan biz mideye indirdik afiyetle :)

Ve mutlu son.
Pastanın süslemesi çok aşırı spontan oldu ama bence sevimli bir çalışma çıkardı. Hatta size bir tavsiye marshmellowları içine de koyabilirsiniz. Yerken öyle dedik, keşke içinde de olsaydı diye.




Bir ay sonrasında bile doğum gününü hatırlayıp birde üstüne şarkı yolluyorum anne nasılım? :)

Şarkıya gelirsek gayetten herkesin bildiği bir eser aslında.
"Somewhere Over the Rainbow"

Zamanında reklamlarda duyuyorduk kendisini. Benim ilk ısındığım indie şarkılardandır. Bir arkadaşım indie albümü yapmıştı toplama, onda mevcuttu ve çok sevmiştim.

Bence bu versiyonu yani hawaii'li müzisyen Israel Kamakawiwo Ole' versiyonu çok güzel. Mesela Jewel ninni albümüne almış söylemiş, resmen can çekişir gibi söyleyince tüm naif havası gitmiş. Bir dolu kişi söylemiş aslında Hendrix ve Tori Amos'da dahil olmak üzere. Ama hiç biri bu kadar sarmadı beni.
Aslında orjinal söyleyeni Judy Garland. Herkesin bildiği The Wizard Of Oz'da söylüyor.
Besteci Harold Allen, söz yazarı E.Y Harburg durun hatta o versiyonu da ekleyeyim.




Sanki o reklamdaki gibi böyle Hawaii'de iki palmiye arasındasın, hafif hafif rüzgar esiyor, elinde kitabın ve kulağında bu şarkı var. Hiçbir şey umurunda değil. En güzel hediye olur. Huzur sessizlik ve mis gibi deniz konusunu içine çekmek.
Mumu üflerken ne diledi bilmiyorum ama ben olsam bunu dilerdim.

Ve sen okuyucu bu pasta çok güzel oluyor bence dene

Afiyet olsun, iyi dinlemeler...

1 yorum:

Serpil dedi ki...

canım çok teşekkür ederim pasta nefisti en önemlisi senin elinden çıkmıştı ...Seni seviyorum bitanem ...